Szkoła prowadzi następujące rejestry i ewidencje:
- dzienniki zajęć
- księga ewidencji dzieci
- księga uczniów
- arkusze ocen
- księga arkuszy ocen
Podstawa prawna ww. zbiorów danych: rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (z późn. zm.).
- lokalna baza danych systemu informacji oświatowej
Podstawa prawna: ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej.
- rejestry i ewidencje prowadzone w ramach przeprowadzania egzaminów zewnętrznych i przekazywane do okręgowych komisji egzaminacyjnych
Podstawa prawna: przepisy Rozdziału 4 (ew. 5 i 6) rozporządzenia z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (z późn. zm.).
- imienna ewidencja świadectw ukończenia szkoły, legitymacji szkolnych
Podstawa prawna ww. ewidencji: § 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.
- rejestr wypadków
Podstawa prawna: § 50 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (z późn. zm.).
Archiwum szkolne:
W archiwum szkolnym przechowywane są dokumenty zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
Wyżej wymienione rejestry, ewidencja i archiwum szkolne jest przechowywana w siedzibie Szkoły.
Informacje publiczne zawarte w rejestrach, ewidencjach i archiwach udostępniane są w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Informacje zawierające chronione dane osobowe udostępniane są po uprzednim zanonimizowaniu.
Metryka
Rejestr zmian
Rozwiń